bac101.rs

Pepeo, teški ubica

Proizvodnja pepela u izduvnim sistemima

1. Izvori jedinjenja koja formiraju pepeo

Dodaci za motorno ulje:

  • Detergenti i disperzanti: Ovi aditivi održavaju motor čistim sprečavajući taloženje naslaga. Često sadrže metale poput kalcijuma, magnezijuma i cinka.

  • Sredstva protiv habanja: Cink dialkilditiofosfat (ZDDP) je uobičajeno sredstvo protiv habanja koje sadrži cink i fosfor.

  • Ostali aditivi: Razni drugi aditivi mogu sadržavati metale poput barijuma i molibdena.

Dodaci za gorivo:

  • Poboljšivači oktanskog broja: Neki aditivi za gorivo koji povećavaju oktanski broj sadrže metalna jedinjenja.

  • Detergenti: Dodaju se gorivu radi čišćenja sistema za gorivo i komore za sagorevanje, a mogu sadržavati i metalne komponente.

2. Proces sagorevanja

Kada motor radi, sagorevaju se i gorivo i ulje. Proces sagorevanja uključuje:

  • Ubrizgavanje i atomizaciju goriva: Gorivo se ubrizgava u komoru za sagorevanje i meša sa vazduhom.

  • Kompresiju i paljenje: Mešavina vazduha i goriva se komprimuje i pali, što dovodi do sagorevanja.

  • Potrošnju ulja: Mala količina motornog ulja ulazi u komoru za sagorevanje, bilo kroz zidove cilindra ili putem ventilacije kartera.

3. Formiranje pepela

Tokom sagorevanja, metalna jedinjenja iz aditiva za gorivo i ulje prolaze kroz hemijske reakcije:

  • Oksidacija: Metalna jedinjenja oksidišu i formiraju metalne okside.

  • Ostaci sagorevanja: Ovi metalni oksidi se ne sagorevaju potpuno i ostaju kao čvrsti ostaci.

  • Čestice pepela: Ove čvrste čestice se izduvnim gasovima prenose dalje kroz izduvni sistem.

4. Talog pepela u izduvnom sistemu

Izduvni gasovi prolaze kroz različite komponente izduvnog sistema, poput katalizatora i filtera čestica (DPF), gde pepeo može da se taloži.

  • Katalizator: Pepeo može prekriti površine katalizatora, smanjujući njegovu efikasnost.

  • Filter čestica (DPF): U dizel motorima, DPF zadržava čestice čađi i pepela. Čađ može sagoreti tokom regeneracije filtera, ali pepeo ostaje i postepeno se nakuplja, što zahteva čišćenje ili zamenu filtera.

5. Uticaj pepela na izduvni sistem

  • Začepljenje i pad pritiska: Akumulacija pepela može začepiti komponente poput DPF-a, povećavajući povratni pritisak i smanjujući efikasnost motora.

  • Održavanje i zamena: Redovno održavanje je neophodno kako bi se smanjilo nakupljanje pepela, uključujući čišćenje i zamenu zapušenih filtera.

  • Kontrola emisija: Prekomerno nakupljanje pepela može ometati rad sistema za kontrolu emisija, što dovodi do povećane emisije štetnih gasova.

6. Strategije za smanjenje pepela

  • Korišćenje ulja sa niskim sadržajem pepela: Formulisana sa manje metalnih aditiva kako bi se smanjilo formiranje pepela.

  • Optimizacija aditiva za gorivo: Korišćenje aditiva sa manjim sadržajem metala.

  • Redovno održavanje: Pravovremene zamene ulja i održavanje motora kako bi se smanjila potrošnja ulja.

  • Regeneracija i čišćenje: Redovne regeneracije DPF filtera i periodično čišćenje izduvnih komponenti.


BAC101 Čistač filtera čestica (DPF)

BAC101 DPF čistač je dizajniran za uklanjanje pepela i drugih čestica iz DPF filtera putem kombinacije hemijskog i toplotnog procesa.

1. Hemijsko čišćenje

  • Prodiranje: BAC101 čistač sadrži hemikalije koje prodiru kroz pore DPF filtera, gde se nakupljaju pepeo i druge čestice.

  • Hemijska reakcija: Hemikalije reaguju sa pepelom i čađi, razlažući njihovu strukturu i pretvarajući ih u rastvorljive ili manje čestice koje se lakše izbacuju.

2. Toplotna aktivacija

  • Zagrevanje DPF-a: Čistač se koristi u kombinaciji sa zagrevanjem filtera, bilo putem motora vozila ili spoljnog izvora toplote.

  • Regeneracija: Povišena temperatura pomaže sagorevanju čađi, a BAC101 čistač može poboljšati ovaj proces tako što snižava temperaturu potrebnu za sagorevanje.

3. Ispiranje i izbacivanje čestica

  • Rastvaranje čestica: Nakon razlaganja, čestice pepela i čađi postaju lakše za uklanjanje.

  • Izduvni tok: Normalan protok izduvnih gasova pomaže u ispiranju ovih čestica. Čistač može stvoriti tečne ili gasovite nusproizvode koji pomažu u njihovom izbacivanju.

4. Završni koraci čišćenja

  • Inspekcija i testiranje: Nakon čišćenja, DPF se pregleda kako bi se osiguralo da nema značajnih blokada i da pravilno funkcioniše.

  • Dodatno ispiranje: U nekim slučajevima može biti potrebno dodatno ispiranje vodom ili vazduhom kako bi se uklonili preostali hemijski ostaci.

KONTAKTIRAJ NAS

Piši nam

Scroll to Top